Nemci riešia možnosť zo siete odpájať elektromobily!

Výrazný rast predaja elektromobilov spôsobuje problémy.

Je to až neuveriteľné. Tlak na rast predaja elektromobilov z mesiaca na mesiac rastie. Príprava elektrickej siete na zvýšený odber však zjavne výrazne zaostáva. Kto spravil chybu?

 

Radosť z výrazného rastu predaja elektromobilov v Nemecku netrvala dlho.
Peter Altmaier, spolkový minister hospodárstva, prišiel s priam neuveriteľným návrhom zákona. Ten mal dať dodávateľom elektrickej energie možnosť na diaľku zo siete odpojiť nabíjané elektromobily. Táto možnosť mala mať presné pravidlá a firmy ju mohli využiť v prípade, ak by hrozilo preťaženie siete. Hoci môže znieť toto zdôvodnenie logicky, každý súdny človek musí túto snahu hodnotiť ako drzosť a úradnícku aroganciu. Reakcia na seba logicky nenechala dlho čakať. Hoci sa jednalo iba o návrh, kritici začali okamžite byť na poplach.
Úradníci, často pod imperatívom drakonických pokút, nútili automobilky do obrovských investícií do vývoja elektromobilov. A keď si automobilky svoju domácu úlohu začali plniť, objavil sa problém, o príchode ktorého snáď žiadny reálne zmýšľajúci človek nepochyboval. Proti tomuto návrhu sa postavili nielen automobilky, ale aj v Nemecku veľmi silný Zväz na ochranu spotrebiteľov.

Boj s emisiami z osobnej dopravy je už dlhodobou témou, a tak je na mieste otázka, prečo kompetentní očakávaný nárast spotreby elektrickej energie, ako aj očakávané odberové špičky, neriešili priebežne. Tlak na rýchle nabíjanie elektromobilov, a teda potreba budovania siete výkonných nabíjacích staníc, je tu predsa už roky. Nejde  teda o nič, čo by odborníkov malo prekvapiť. Nemeckým motoristom zostáva dúfať, že sa energetici nepustia cestou obmedzovania zákazníkov, ale budú hľadať cesty, ako zabezpečiť dostatok zelenej energie. A súčasne začnú s budovaním stacionárnych energetických úložísk, ktoré sa dokážu postarať o vyhladenie odberových špičiek. Dodajme, že pokusy o presadenie podobného zákona už prebehli v Británii, problémy so stabilitou siete a odberovými špičkami už riešia aj vo Francúzsku.

Ďaľšie z kategórie

Fanúšikovia sa RADUJÚ, ostatní SMÚTIA!

Aj my sme obrovskými fanúšikmi moto-športovej KRÁĽOVNEJ F1 a s obľubou sledujeme jej dianie. Priaznivci tejto závodnej série sú ak jedna veľká rodina a predsa sa nájde niečo alebo nikto, kto túto skupinu rozdeľuje na 2 tábory. Rozprávame sa o 36 ročnom Britovi...

Za telefonovanie za volantom by ste mohli prísť o vodičák!

Nedovolená rýchlosť a telefonovanie. To sú dve najčastejšie príčiny dopravných nehôd v minulom roku. Práve z týchto dôvodov chce polícia zmeniť zákon. Cestní piráti a telefonisti by mohli prísť o vodičák. A tieto priestupky by sa mohli započítať aj do karty vodiča. V...

Vyskúšali sme Octaviu Combi RS iV! Je naozaj športová? BETA rádio

Nová ŠKODA OCTAVIA RS iV dostala plug-in hybridný pohon pozostávajúci z benzínového štvorvalcového motora 1,4 TSI a elektromotora s max. výkonom 85 kW. Spoločný systémový výkon tak dosahuje max. 180 kW (245 k) a max. krútiaci moment 400 Nm, čo je podľa slov výrobcu...

5 tipov, ako bezpečne uložiť auto na zimný spánok KOLESÁ

Nechystáte sa v zime jazdiť na svojom automobile? Dávate mu na pár týždňov či mesiacov pauzu? Pozrite sa, ako správne zazimovať auto.  Aj keď je december posledné roky, čo sa týka počasia, mierny, niektorí z nás sa rozhodnú cez zimné mesiace radšej na svojom aute...

Ako správne zohrievať MOTOR v zimných mesiacoch?? KOLESÁ

Zrejme väčšina motoristov preferuje zohrievanie motora počas čistenia vozidla od snehu a ľadu. Tento spôsob však nie je úplne správny, nakoľko je motorový olej stuhnutý a olejové čerpadlo nedokáže vytvoriť dostatočný tlak na to, aby dostalo olej do mazacej sústavy....

Pin It on Pinterest

Share This

Share this post with your friends!